Énmárka

„Hogyan tedd magad eladhatóvá? – A „selfbranding összetevői”

"Az énmárka nem más, mint amit akkor mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából."
(Jeff Bezos, az Amazon.com alapítója)

 

Mi az a személyes márka, és mire jó?

  • A sikeres énmárka segít egyéniségedet eladhatóvá tenni, kihozza és megmutatja belőled a legjobbat.
  • A cél az, hogy mások is tisztában legyenek azzal, miért Téged érdemes választani egy adott feladat megoldására.
  • A kérdés tehát nem az, hogy szükséges-e építeni az „énmárkádat”, hanem, hogy mennyire tudatosan teszed mindezt.

Hogyan alakítsd ki az „énmárkádat”?

0. Célmeghatározás:

Írd le, mit szeretnél elérni a következő 3-5 évben! Ha állást keresel, fogalmazd meg, milyen lenne álmaid állása!

Az énmárka négy pillére

1. Személyiség

Sorold fel az erősségeidet, amelyek támogatják a céljaid elérését! Írj legalább 5-öt.

Hogyan látnak Téged mások? Mennyire ismernek el, szeretnek-e veled dolgozni?

2. Képességek

Szedd össze, milyen tudásod és tapasztalataid vannak, amelyek alkalmassá tesznek álmaid pozíciójának betöltésére! Mik az eddigi eredményeid, mire vagy büszke?

3. Megkülönböztető jegyek

Fogalmazd meg, miben vagy kiemelkedő? Miben tudsz többet nyújtani, mint a többiek?

4. Megjelenés

Ne felejtsd, az első benyomás már fél siker, offline és online egyaránt! Figyelj oda a fizikai megjelenésedre (viselkedés, öltözködés) és a virtuális profiljaidra is!