Karrier Dosszié

Ha próbáltál már önéletrajzot, motivációs levelet írni, ha olvastál már róla, mitől lesznek ezek igazán ütősek, tudhatod, hogy egy jó pályázati anyag összeállítása rengeteg időt emészt fel.

Mit tegyél, ha sem időd, sem energiád nincs újra meg újra hosszú órákat vagy napokat fektetni egy-egy álláspályázatba?

Hatékony megoldás lehet egy jól összerakott „Karrier Dosszié”, amit ilyenkor csak előveszel és felfrissítesz, mert abban minden fontos információ és dokumentum precízen, naprakészen együtt megtalálható.

Ne ess abba a csapdába, hogy azt hiszed, a fejedben van minden, ami egy jó pályázathoz szükséges: rövid és középtávú céljaid, bérigényed, végzettséged, tudsz önéletrajzot írni és egy motivációs levelet sem nagy ügy összedobni… Próbáld ki egyszer mennyi időbe kerül mindezt megfelelően összeszedni!

Hogyan állítsd össze?

Kezdetnek szedd össze a legfontosabbakat:

  • korábbi munkádban elért eredményeidet bemutató dokumentumok
  • igazolások, tanúsítványok
  • referenciák
  • fényképes önéletrajz
  • bizonyítványok
  • oklevelek

Ha tovább tartott, mint 10 perc, akkor érdemes lehet végiggondolni, hogy a továbbiakban együtt, rendszerezetten, egy „Karrier Dossziéban” tartsd ezeket!

Néhány jó tanács a „Karrier Dosszié” készítéséhez:

  • Törekedj a teljességre, ne hagyj ki egyetlen fontos mérföldkövet sem pályafutásodból!
  • Őrizd meg az eredeti példányokat, érdemesebb a hiteles másolatokat készenlétben tartani.
  • Tartsd a dossziét könnyen elérhető helyen, hogy bármikor hozzáférhess, ha egy jó lehetőség adódik.
  • Folyamatosan frissítsd a dossziéban elhelyezett dokumentumokat, hogy azok jól kövessék karrierutadat!
  • Tarts rendet! A „Karrier Dossziéddal” szemben alapkövetelmény, hogy a benne foglalt dokumentumok azonosíthatók, visszakereshetők, jó minőségben másolhatók és persze aktuálisak legyenek! Tartsd számon, hogy mi mikor készült, hányadik verzió, mit és miért módosítottál benne. Ne dobj ki hirtelen felindulásból semmit, lehet, hogy a későbbiekben még szükséged lesz rá!