Workshopok a gólyáinknak

A foglalkozásokat az egyetem 9 karán tartottuk meg, a lelkes csoportvezetők segítségével így összesen 513 elsőévest sikerült bevonnunk.

Sűrű és számunkra is élménydús heteken vagyunk túl - az orientációs napok keretében idén is mi tartottunk foglalkozásokat a PTE család új tagjainak.

Tavaly indult útjára újabb szolgáltatásfejlesztésünk eredménye, melyet idén még szélesebb körben sikerült megvalósítani: integrációs, szakmai identifikációs kiscsoportos tréning belépő hallgatóknak, kiképzett kortárs segítő felsőbbévesekkel.
Külön figyelmet fordítottunk a csapatmunkára a workshop összeállításakor. A gólyaworkshopokon célunk az volt, hogy:

  • csökkentsük a középiskola és az egyetem közötti "szakadékot",
  • megmutassuk a rövid- és hosszú távú tervezés hasznosságát,
  • ismertessük az egyetemi vérkeringést,
  • megismerkedjenek a csoporttársaikkal.

A foglalkozásokat az egyetem 9 karán tartottuk meg, a lelkes csoportvezetők segítségével így összesen 513 elsőévest sikerült bevonnunk.

Az Egészségtudományi Karon összesen 286 fővel indultak foglalkozások 15 csoportban, őket követi a Műszaki és Informatikai Kar 57 fő elsőévessel 3 csoportban. 56 főt sikerült bevonnia a Bölcsészettudományi Karnak 5 csoportban, 42 főt a Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Karnak 3 csoportban, valamint a Közgazdaságtudományi Karnak 23 főt 2 csoportban. A Természettudományi Karon és az Állam- és Jogtudományi Karon is 2-2 csoport indult el, mindkét karon 19 fővel. Az Általános Orvostudományi Kar és a Gyógyszerésztudományi Kar közös csoportja pedig 11 fővel indult el.

Egy résztvevőnk az alábbiakat írta a gólyaworkshopról:

„Megkésve, zihálva érkeztem meg többedmagammal az emeleti terembe. Tele voltam bizonytalansággal, az orientációs nap ellenére sem éreztem úgy, hogy készen állok erre az egészen új vállalkozásra. Aztán megpillantottam a félig ismerős arcokat és elszállt minden félelmem. A bemutatkozó kört követően lassan felengedtem: rájöttem, hogy a körülöttem ülők hasonlóak, hasonló problémákkal, hasonló lelkesedéssel, hasonló bizonytalansággal. Furcsa ez, hiszen megvan a hatalmas öröm és motiváció a sikeres felvételi végett, másrészt mégis az elvárások, melyeket az egyetem és saját magunk is állítunk magunk elé, illetve az ismeretlen épületekkel és a csoporttársakkal való megismerkedés a stressz elsőszámú forrása – az én esetemben legalábbis így van. A körben ülő társaim mindegyikéhez tudtam kapcsolódni, ez pedig megerősítette bennem azt, hogy a lehető legjobb helyen vagyok. A legnagyobb hatással rám a 10 évvel későbbi önmagamnak írt levél volt. Abban a 10 percben sírtam, nevettem, megnyugodtam, megnyugtattam magam és felfedeztem, valójában mit is szeretnék a jövőben elérni. A hangulat pedig akkor hágott a tetőfokára, amikor megpróbálkoztunk a marshmallow challenge-t teljesíteni. Majdnem sikerült. :) Hálás vagyok azért a délutánért, az élményért a csoportvezetőknek! Hatalmas erőt adott az évkezdéshez, ebből azt hiszem, minden félév kezdetén tudok majd meríteni.”

A Gólyaworkshophoz hasonló programok látogatása nem csak célravezető az egyetemi élet megkönnyítésére, hanem remek kikapcsolódás is.