Legyél Te is Zsiráf! - egy résztvevő hallgató beszámolója

" Mit jelent zsiráfnak lenni? Hogy lehet elérni azt, hogy ne csak „zsiráfkodjunk”, hanem teljes mértékben zsiráffá váljunk? Mit tehetünk a sakálok megjegyzései ellen? Ehhez hasonló mondatokkal találkoztunk a „Legyél te is zsiráf!” elnevezésű workshopon..."


.

.

Mit jelent zsiráfnak lenni? Hogy lehet elérni azt, hogy ne csak „zsiráfkodjunk”, hanem teljes mértékben zsiráffá váljunk? Mit tehetünk a sakálok megjegyzései ellen? Ehhez hasonló mondatokkal találkoztunk a „Legyél te is zsiráf!” elnevezésű workshopon. Ahogy sejthető, a zsiráf és a sakál is csak egy-egy szinonima a különféle kommunikációs módokra. Míg a sakál erőszakosan és agresszívan kommunikál, addig a zsiráf higgadtan és együttérzően. Ez az alapja az empatikus kommunikációnak is, amelynek az alapjaival megismerkedhettünk.

Konfliktusokkal minden nap szembe találjuk magunkat és ezeket valamilyen módon lereagáljuk. Ennek a workshopnak az volt a lényege, hogy a végére megtanulhattuk, hogyan kommunikáljunk erőszakmentesen egy adott szituációban, amikor esetleg elborítanak minket az érzelmek.

                                

A foglalkozás alatt több oldalról és szemszögből megvizsgáltunk egy-egy helyzetet, hogy hogyan reagálhatunk egy adott szituációban. Nagyon gyorsan tisztázódott mindenkiben, hogy ha a saját beszédmódunkon változtatunk, akkor a másik személy is változtatni tud.

A hangulat nagyon bensőséges és kellemes volt, sokat dolgoztunk párban, kiscsoportban, ami alatt megismerhettük egymást. A workshop vezetője Goldbach Júlia, nagyon odafigyelve vezette az egész napot, mindenkinek teret adva és figyelve a személyes igényekre. A feladatok lesarkítva, de nagyon látványosan adták vissza az erőszakmentes kommunikáció lényegét és erejét a mindennapi kommunikáció során.

A megismert tudást kamatoztatni lehet mind a szakmai életben, mind a magánéletben, de az egyetemi oktatás során is elő lehet húzni, mondjuk egy ideges ügyintézés során. 

.

.